2009. július 14., kedd

CN Tower

Megint elszaladt egy hét. Azért csak most írok mert New Yorkban voltam a hétvégén és tegnap este tízre értem csak haza. Talán ott fejeztem be, hogy siettem vizsgázni és a party-ra:)
Hát igen..a party az nagyon jó volt. Lényegében egy disco hajó a Balcsin csak éppen más emberekkel és más kilátással:)
Este 6-kor indult és egészen 10 óráig ki sem kötött, ez azért is volt jó mert így legalább lehetett látni a naplementét és Torontót este, messziről. Olyan sokat nem fogyasztottam az este folyamán, 1 sört ittam ami 4$ volt és egy kólát. A canadai sör mint már említettem nem igazán nagy szám. Ami a legjobb volt a buliban az az, hogy Michael Jackson feltámadt:) Egyszer csak arra lettem figyelmes, hogy mindenki körbe áll és figyel valamit....egy néger csávó olyan Jackson koreográfiát nyomott, mintha az igazit láttuk volna:)
Azt még lehet nem említettem de amikor befizettem New York-ot akkor a többiek mondták, hogy ők úgy döntöttek most inkább Quebecbe meg Montreálba mennek és majd következő hétvégén New Yorkba. Én már nagyon beleéltem magam New Yorkba szóval mindentől függetlenül eldöntöttem, hogy én bizony oda megyek (na nem mintha következő hétvégén meg Montreálba mennék:) szóval végülis akkor kedden még senkit nem ismertem aki ment volna New York-ba de ugye milyen hasznos egy buli:)....ott pl megismertem Thomast aki szintén jött New Yorkba meg egy csajszit is.
Csütörtökön azért nem voltam internet közelben mert kielemezve az előző napi bulit és elfáradva a vizsgától:)....elmentünk megnézni a Kínai townt :) Végülis nekem nem adott semmi extra élményt...olyan mint Mo-n a Józsefvárosi piac csak talán annyira nem zsúfolt:)
Ami vicces itt, hogy Torontóban minden új. El akartam menni megnézni a Casa Loma-t, ami egy kastály lényegében de mindenki lebeszélt róla mert, hogy nem ér meg 10$. Ettől függetlenül majd szeretném megnézni ha jutna rá időm. Szóval mesélték, hogy mondták nekik, hogy ez a kastály az egyik legrégebbi épület itt Torontóban és mekkora nagy történelme van: Épült 1911-ben!!! :) Azért tényleg vicces, hogy azért otthon ezek a kastélyok és várak azért "picit" régebben épültek és megéltek már pár dolgot:)
Pénteken megnéztem a CN Towert. Szerintem képeken kevésbé élvezhető, hiszen ha nem éli át az ember akkor valóban interneten még szebb képeket is lát mint amiket én csináltam. Végülis ugye az volt a lényeg, hogy felmentél 342 méter magasra és akkor onnan élvezhetted a kilátást. Én ezt láttam ahogyan Ti is látjátok a képen és végülis gyönyörű szép és érdekes volt minden felülről.
Rengeteg ember volt és sokat kellett várni mindenre. A jegy nem volt olyan vészes: 20$. Ami érdekes volt és tetszett az a Glass Floor volt, ugye az üvegfolyosó....kicsit másképpen képzeltem el. Kicsi részekből volt összerakva, 6 cm vastag, kb. 100×130 cm-es üveglapokból állt az egész, amit ilyen beton vagy acélidomok tartottak össze, mivel mindig láttam a vasat így nem igen éreztem át, hogy épp pár széz méter magasan vagyok a föld felett, mert ugye úgy képzeltem, hogy az egész egy hatalmas üveglap:) Persze ez nem vett el az élményből nyilván és nem is csalódás volt, egyszerűen csak amíg nem látja az ember mást képzelt el maga elé:) Igazából azt hittem , hogy csak üveglap lesz egy nagyon nagy területen ....én is készítettem egy képet bár annyira nem lett jó:
Utólag picit bántam, hogy nem vettem meg a külön jegyet a 447 méteres magasságban lévő 'Sky Pod'-ba, ahova külön lift visz fel de már az idő is kevés volt hiszen haza kellett érnem időben ( Jövök New York:) és már eléggé el is fáradtam.
Kint is voltam ahol azért lehetett érezni, hogy kicsit erősebb a szél és picit hidegebb van...minden tele volt drótozva nehogy bármi is leessen vagy akár Te magad ki akarj ugorni. Megnéztem minden részt: É-K-D-NY
Lényegében ez is nyilván egy pótolhatatlan élmény volt és azt is láttam, hogy szerdán merre is hajóztunk a party során, azért így madártávlatból könnyebben átlátja az ember:)
2007-ig a a világ legmagasabb tornya volt a maga 553 méteres magasságával. Tök fura mert fentről nem tűnt olyan magasnak:))) Pont 40 hónapig építették és ha jó az angol tudásom és emlékezetem akkor elvileg 3 méteres kilengése van magának a toronynak. Persze ez természetes hiszen ha ez nem lenne akkor összeomlana.
A vizsga egyébként elég könnyű volt és nem is tudom igazából mire jó hiszen szinte minden maradt a régiben. Az osztály alapvetően ugyanaz csak a délutáni "beszélgetős" órára kerültem át máshova.
Arról nem tudom írtam-e már, hogy ugye tök béna itt minden dugesz és minden csak 110V-on megy...akkor nincs gond ha Európából hozol ide cuccot mert veszel egy elosztót és akkor készen van, de ha innen vinnél haza bármit is akkor sztem azt nyugodtan kidobhatod hiszen a 110V-ra tervezett dolgok nem hiszem, hogy elbírnák a 220V-ot. Javítson ki bárki mert ezt csak egyenlőre nekem jutott eszembe:)
Sajnos ma már nem jut rá időm, hogy New Yorkot is leírjam de ígérem, hogy holnapra összekapom magam és igyekszem leírni mindent. Előjáróban csak annyit szeretnék mondani, hogy életem egyik legjobb és legérdekesebb élménye,hétvégéje volt.

1 megjegyzés:

  1. "If I'd lived in Roman times, I'd have lived in Rome. Where else? Today America is the Roman Empire and New York is Rome itself."
    -- John Lennon

    VálaszTörlés