2009. július 7., kedd

Niagara, Marineland és a többi....BOLDOG SZÜLINAPOT VALI :)

Mindenek előtt a mai nap legfontosabb eseménye a péntek után, amikor is ANYU-nak volt a születésnapja, (csak ugye néha a blogot már előre megírom otthon és ugye itt töltöm fel) így aznap nem került a fejlécre, de ma :
Boldog születésnapot Anyu :) Nagyon hiányoztok és remélem az sms-t megkaptad. A köszöntés személyesen már megvolt mielőtt eljöttem, de ugye élőben azért más is. Na de a mai napon, és éppen ma, szeretném felköszönteni VALIT : NAGYON BOLDOG SZÜLETÉSNAPOT:) és ha hallhatnád akkor el is énekelném Neked a Halász Judit - Boldog születésnapot című számát is:)) bár lehet te így jobban jársz:) Ne feledd ha hazaértem akkor ünnepelünk.
Olyan nehéz ilyenkor már írni:) Annyi de annyi minden történik és olyan gyorsan telnek a napok és még annyi mindent meg kell néznem de közben annyi minden újat is látok.... nehéz megfogalmazni mindent:)

Pénteken gondoltam, hogy keresek egy élelmiszerboltot de aztán megint eltelt az idő és gondoltam hazafelé úgyis mindig látok egy ilyen kis parkot üzletekkel, majd ott leszállok és körül nézek. Igazából az egyetlen említésre méltó dolog az a Pet shop volt:) hát de az nagyon nagyon jó volt:) Érdekes ezek a dolgok kutyáknak, macskáknak stb... talán olcsóbbak mint nálunk vagy lehet csak azért mert elterjedtebbek. Próbáltam eddig megfigyelni, hogy itt mi a "kutya divat" de azt tapasztaltam, hogy egyrészt kevés itt a kutya, másrészt pedig nincs kimondott kedvenc . Ugye nálunk Magyarországon mindenhol csak Westit látni, meg talán York Sheer Terriert. Na itt össze-vissza van mindenféle kutya a kicsitől egészen a nagyokig. Gondoltam rá, hogy viszek én is haza a Rafkónak két pár csizmát és abban majd eltipeg de azért 20$ mégis csak sok egy kutya topánkáért:) (Ez a kép már a Niagara melletti kis "Vegasban" készült) Viszont Vali...és Dóri....vennetek kell egy hörcsögöt nektek is és akkor csinálhatunk velük autóversenyt:D Képzeljétek olyan autópályát lehet ott venni, amit ha összeraksz akkor olyan kocsit tudsz rá venni amibe beleteszed a hörcsögöt és ahogy hajtja ugye a kocsiban elhelyezett hörcsög kereket elindul a pályán és akkor egymással versenyeznek:))) Mekkora jó lenne, köthetnénk fogadásokat vagy a koliban rendezhetnénk is vele versenyt és szednénk érte belépőt:D
Na komolyra fordítva a szót:)..olyan csöveket biztos veszek neki ami jó a jelenlegi házához is és akkor bővülni fog a mozgástere, mert itt nagyon olcsók. Pénteken aztán pihenés mert másnap 9-kor indultunk a Niagarához.
Itt a képen és a fentin is a kis Niagara látható. Hát ez az egész valami elképesztően szép volt:) Teljesen más azért képeken mint amikor tényleg ott van az ember és "érzi" még olyan fentről is a víz erejét, olyan mintha kicsit sziporkázna az eső, és elég nagy hangja is van:) Nem is gondolkodtam rajta, hogy ugye hajóval egészen közel megyek mert annyian de annyian álltak sorban és az út is kb 1 óra míg odaér a hajó és vissza. Amit itt a képen láthattok az az Amerikai oldal lesz. Úgy tudom régen még nem, de most már onnan is indítottak hajókat mi közel visz a vízeséshez. Rájöttek az Amerikaiak, hogy nekik is kell a semmiért a pénz:)...nem emlékszem pontosan de talán 15$ vagy csak 10$ volt, hogy elmenj hajókázni és kaptál volna ilyen esőkabátot is nyilván. Ahhoz képest, hogy a parkolás 20$ volt ez nem si tűnt olyan soknak:) Na itt vannak az Amerikai hangyák:
Szóval ugye megnéztük, aztán lassan fent is sétáltunk kicsit a város szélén. Szerintem én voltam tájékozatlan de meg sem fordult a fejemben, hogy szinte egy ilyen kis "Las Vegas" volt kiépítve.
Mindenhol szellemkastély és barlangok meg ajándékboltok és egy olyan barlang is ahol színészekkel lehetett fényképezkedni persze minden olyan 15-20$ körül volt. Én azért kívülről is nagyon élveztem:) meg innen is azért lehetett készíteni elég sok képet ingyen. Ebédeltünk egy étteremben. Mondom a pincérnek mikor odajött:
- Valami nagyon különleges, helyi ételt szeretnék enni, mit ajánl?
Jó fej volt mert olyat is ajánlott azért ami nem a legdrágább volt de , hogy finom:) Egyébként ha valaki még nem igen evett tengeri cuccokat mint a rák vagy kagyló és nyitott rá akkor azt itt megteheti hiszen itt a rák is kb ugyanolyan árban van mint a csirke. A végén aztán ilyen nagyon finom fél csirkehús, fél rák és fél (nem is tudom mi itt a helyi neve) tengeri herkenytűt ettem...nagyon nagyon ízlett.
Visszafelé ugyanazon az útvonalon mentünk és akkor is még mindig csodálkoztam , hogy én erről miért nem hallottam eddig:) 3 óra felé elindultunk Marinelandba...(http://en.wikipedia.org/wiki/Marineland_(Ontario) vagy http://www.marinelandcanada.com/) hát ez is egy akkora élmény volt, hogy leírni nem lehet. Egyébként is nagyon szeretek minden állatot de hát delfineket meg bálnákat még sohasem láttam így élőben, sőt a fókát még meg is lehetett simogatni:) Igazából ha még valaki nem hallott volna róla, ez egy állatkert és vidámpark keverék szinte. A belépő elég húzós mert 45$, de ide Wonderlandbe is annyi lesz szóval itt még talán jobban meg is érte és ugye akkor aztán bármire felülhet az ember.









Sajnos szombat volt és rengetegen voltak....1 helyen álltam sorba, hogy felüljek de az is 40 perc volt. 1 db hullámvasút, sok ilyen családias hajóhinta és körhinta volt és pár állat. Középen volt a Sky Screamer, áhh én az ilyen szabadeséseket nem nagyon szeretem, a sor is hosszú volt...végülis aztán nem ültem fel rá. (persze így volt mire fognom, hogy nem ülök fel..a hosszú sor és a várakozás :))
Amiben más mint a többi állatkert vagy akár vidámpark mert itt 3 fő medence volt és abból 2-nél mindig adtak elő, különböző időközökben ilyen "színdarabokat" delfinekkel és fókákkal és áhh nagyon jó volt:) Tényleg intelligens állatok a delfinek meg nyilván a többi is persze.
Este elég fáradtan értünk végűlis haza, talán olyan 9 óra felé, még én is elfáradtam nem, hogy Jancsi bácsi és Andrea. Vasárnap pihenéssel telt és picit szaunáztam meg úszkáltam a medencében...ja és amivel még el kell dicsekednem, hogy lángost sütöttem:) Na jó nem volt olyan nagy munka, hisz az ember megveszi a tésztát ami már kész, csak kis liszt és feldarabolni és lehet kisütni:)












Már megtanultam az autót is vezetni, nem is volt olyan nagy dolog azért, be kell ismernem. Hamar megszoktam, hogy a bal lábam az pihen és csak a kormány mozog ide-oda és a lábam.Jó volt vezetni egyébkétn azt az autót.
Holnap lesz egy hajó party amire szerintem elmegyek mert még nem láttam közelről az Ontarió Lake-t és biztos nagyon szép, főleg este. Szenna, itt ugyan a bulik nem olyan hangulatosak mint Siófokon vagy éppen ahol együtt bulizunk, nem kapja be senki pólóját a ventillátor miközben pörgeti, nem veszti el senki a fél cipőjet és még engem sem dobtak el:)) de azért persze itt is jók a közös bulik...azért ha hazaérek pótolni kell:))
(Marineland és a delfin show)
Még a CN towert is meg kell néznem és valószínű a hétvégén mégiscsak elmegyek New Yorkba....ezt legnagyobb részben Jancsi bácsinak köszönhetem. Már megnyitották a Szabadság-szobrot is (http://index.hu/bulvar/2009/07/04/ujra_megnyilt_a_szabadsag-szobor_kilatoja/) szóval ha szerencsém van, akkor nem csak az Empire Stata Buildinget hanem ezt is meg tudom nézni:) Veszek memória kártyát a gépembe és akkor lesz hely, hogy eleget fényképezzek.

2 megjegyzés:

  1. Ja és remélem még időben....válaszoltam minden megjegyzésre most, hogy volt időm elolvasni mindent:)

    VálaszTörlés
  2. Nagyon jó írás, élvezet volt olvasni.:)

    A képek is nagyon jók. Fókától a piros pólós csóka hogy berezel:D Ja és az a laza sor azzal a 6-8 lézengő emberrel az "amerikai hangyák" képen, te jó ég!

    VálaszTörlés