2009. július 1., szerda

Hétfő


Hétfő:
Rájöttem, hogy nem is olyan egyszerű dolog mindig mindent leírni amit szeretnék és úgy ahogy szeretném. Visszaolvasva kicsit furcsa volt az előző hosszú gondolatmenetem is ugyhogy kicsit helyesbítettem pár helyen <-- és ezek a dolgok még mikor írom akkor elvileg smile és nem ilyen fura kis kocka, szóval ha ilyet láttok az mosolyt jelent Hú hát nagyon jó ez az iskola és nagyon örülök neki, hogy ezt választottam. Hétfőn ugye Jancsi bácsival útnak indultunk. Az első dolog ami tetszett, hogy ugye itt egy forgalmas út mellett lakunk és amikor át akartunk menni a buszmegállóhoz ahol ugye nincsen gyalog átkelő, akkor egy rendőr aki ott állt a járdán, fogta a sípot és megállította a kocsikat amíg mi átértünk. Szerintem ez tök jó dolog bár nem biztos, hogy költséghatékonyabb hosszú távon mintha belefektetnének egy lámpába mondjuk. Nagyon jól meg van itt oldva a közlekedés. Olyan, hogy ha veszek egy jegyet ami egy speciális érmét jelent, akkor azzal végig tudok menni nagyon sok vonalon. Úgy van kialakítva, hogy amire itt felszállok busz, annak a végállomása egészen össze van építve a metróval és ha leszállok a buszról akkor nem kell újra jegyet vennem a metróra és ez így van fordítva is. Azt nem mondom, hogy olcsó a jegy mert 2,75$ de legelább okosan oldották meg és ki lehet használni. Itt nincsen olyan , hogy diák kedvezmény például mert nagyon sok helyen ez 14-19 éves korig van csak, így nekem ugyanugy meg kell venni a nagyon drága bérletet mint egy felnőttnek hiába vagyok diák. 1 hónapos bérlet 109$ lesz. Az első napon írtunk tesztet és volt egy szóbeli elbeszélgetés is ami alapján fognak minket besorolni. Igyekeztem mindenhol kerülni a magyarokat és eddig sikerült is Első nap már elég sok emberrel megismerkdtem, nem volt nehéz dolgom hiszen elég sokan jöttek egyedül és mondhatni mindenki nyitott volt más társaságára szerintem. Megismerkedtem Sue-val, akivel a nap nagy részét töltöttem és még Hank-el aki aztán a csoport társam is lett és még másik 2 spanyol csajjal így elsőre. Elmentünk ebédelni de aztán ott azért kicsit furcsán is éreztem magam, hogy ők elég sokat beszéltek spanyolul és abból persze én és Sue nem értettünk semmit sem. Késöbb megismertem egy csajt, aki tanár és braziliából érkezett. Jöttek Japánból, Koreából, Spanyolországból, Brazíliából, Csehektől és még nagyon sok felől, azért magyarok is voltak páran.
Haza is értem aztán vacsoráztunk és ittunk mellé bort Egyébként jó fej Jancsi bácsi és le a kalappal előtte. 80 évesen még autót vezet és nagyon jó csirkepaprikást főz Mondta ma hogy oda menjek ahova csak szeretnék, ő is volt 22 éves és hogy ő is annak idején egyedül járta be Londont, nem érti hogy eddig miért kezelt úgy mint egy gyereket. Persze mondtam neki, hogy ugyan ebből semmit nem éreztem, meg szerettem volna vele megbeszélni, hogy most akkor melyik programokra menjek el a többiekkel és melyikre velük. Nem szerettem volna azt sem, hogy akár Andrea azt érezze, hogy vele nem akarok elmenni sehova de Jancsi bácsi terhére sem akartam lenni, hogy most engem cipeljen szóval aztán azt mondta, hogy a Niagara vízeséshez ő elvisz, az még Andreát is érdekli a többit pedig nézzem meg a többiekkel.

Egyébként még teljesen furcsa, hogy mikor jöttem visszafelé, az emberek libasorban egymás után állva várták a buszt. Ez nekem annyira furcsa volt, hogy mindenki ilyen fegyelmezett Pesten beáll a busz vagy a villamos és mindenki megrohamozza. Hiába ez Torontó A másik furcsa az volt, hogy a sofőr végig dumálta az egész utat. De ezt úgy képzeljétek el mintha be lett volna rúgva Megállt a sarkon ha épp piros volt a lámpa, igaz nem volt buszmegálló és se semmi de akkor kinyitotta az ajtót és csak úgy kikiabált a gyalogosoknak, hogy szép napunk van és hogy nem akar-e valaki felszállni meg hasonlók

2 megjegyzés:

  1. Ha jól értem 2.75$-ért (kb 450 Ft) át is szállhatsz? Mert akkor olcsóbb, mint a BKV (1 jegy 300Ft). A bérlet az tényleg húzós, kb 2x-es az ittenihez képest. Jó hogy ezeket is leírod:)

    "Igyekeztem mindenhol kerülni a magyarokat és eddig sikerült is" :D

    Egyébként jó írás szokás szerint, meg most már képek is vannak (olyan világbéke hangulattal:), király! Jó lehet, ennyi különböző helyről, kultúrából érkezett emberrel ismerkedni, beszélgetni (utolsó képen a srác mexikói? az az ő fociválogatottjuk címere a pólóján, szerintem).

    A libasoros buszravárás régebben az árpád-hídi buszpályaudvaron jellemző volt. Persze nem a váci busznál, ahonnan én jártam. Ott az ideális kör alakzatot próbáltuk felvenni:)

    VálaszTörlés
  2. Olyan értelemben ha egy nyomvonalon végig tudsz haladni a városon akkor valóban olcsóbb mint a BKV, addig nem kell újra jegyet venned amíg nem hagyod el az "átszálló" részt vagy nem is tudom, hogyan mondják ezt.

    Igen az a srác mexikói:) köztünk nagy a békesség itt a suliban valóban:)
    Egyébként lassan már olyan spanyol akcentusom lesz, hiszen az "osztály"társaim fele spanyol, másik fele brazil:)

    VálaszTörlés