2009. július 3., péntek

Péntek

Talán kijelenthetem, hogy már megszoktam itt:) Ha valaki kíváncsi a személyes véleményemre akkor le is írom, hogy mégis miket láttam és tapasztaltam mióta itt vagyok és még azt is, hogy Torontó azért nem is annyira álom város, be kell hogy valljam magamnak:)
Ugyan nem tudom, hogy otthon milyen az idő de mióta én itt vagyok azóta nem igen kúszott a hőmérő higanyszála 25 fok fölé, ez persze nem is lenne rossz de elég sűrűn esik is. Ez persze nem "Torontó" hibája :) Láttam otthon is azért hasonló az időjárás , pedig hogy integettem még Ferihegyen nem csak Magyarországnak, hanem a rossz időnek is:) .... erre itt ugyanez várt:)
Rájöttem, hogy nagyon de nagyon hamar megy a pénz...egy reggeli kávé, egy sajtos stanglinak nevezett akármivel és sutttyyy... ten$. Nagy bölcsen el is határoztam, hogy ez így nem mehet tovább és minden nap vinni fogok a suliba tízórait és utána este csak otthon eszek. Már megkóstoltam egy csomó mindent de többre nem futja..majd jövőre:) A többiek mennek a következő hétvégén 3 napra New Yorkba, kérdezték én miért nem megyek...mondtam nekik, hogy áhh 300$ nekem nagyon drága sajnos. Bevallom egy pillanatig még meg is fordult a fejemben ha már itt vagyok akkor elmegyek, viszont akkor nem látnám a vidámparkot és nem tudnék elmenni a Safari parkba sem, ami szintén következő hétvégén lenne. Ez olcsóbb is és remélem, hogy egyszer majd még eljutok New Yorkba, a gond már csak az , hogy akikkel nap mint nap együtt vagyok ők New Yorkban lesznek....de akkor kivel leszek én az szombaton a vidámparkban és vasárnap a Safariban?! De ez olyan dolog ami csak addig szokott tartani amíg oda nem érek, mert aztán úgyis megismerek ott másokat:)
Képzeljétek mindenki nagyon durvának tartja és elképzelhetetlennek, hogy én dolgozom az egyetem mellett:) Egyrészt ezen csodálkozik mindig mindenki és azon, hogy én csak 4 hetet leszek itt. Általában a legtöbben 2-3 hónapot de van aki 6 hónapig marad. Ma eléggé cikis helyzetbe kerültem az órán:) Valahogy szóba jöttek a PC játékok és stb...és beszélgettem a tanárral meg a többiekkel és mondtam nekik, hogy a mi országunkban bizony nagyon kevesen veszik meg szerintem a boltban, mert elég drága és inkább letöltik a világhálóról. Mivel ugye angolból még nem vagyok perfect így a lopni, steal szót használtam és utána egy óráig próbáltam kimagyarázni magam, hogy nem az van, hogy bemegyek a boltba és fizikailag ellopom hanem csak simán letöltöm....remélem a végére azért megértették, hogy nem vagyok bűnöző:)
A spórolásra visszatérve.....Torontóban ahova járok suliba, ugye ez a központban van és itt NINCS, nem találni olyat, hogy élelmiszer bolt. Mindenhol Subway , Mc és a többi de olyan, hogy bolt nincsen. Reggel már tettem el szalámit és sajtot és gondoltam majd veszek zsemlét de egyszerűen NINCS, nem kaptam sehol sem:) szóval aztán vettem valami hasonló kinézetű pogácsát. Állítólag ide szinte csak dolgozni járnak az emberek és ezért itt csak ilyen készételeket áruló helyek vannak. Élelmiszerboltot csak a külvárosi részben találni. Ez nem meglepő hiszen itt az emberek még a másik utca sarokig is kocsival járnak..ja igen....ma kimegyek Jancsi bácsival a parkba, hogy megtanuljam vezetni a kocsit....bal láb lekötözve és a sebességek meg a kuplung elfelejtve:) Kíváncsi leszek azért, hogy hogyan fog menni. Nemsokára felkeresem viszont a legközelebbi boltot és majd beszámolok az árakról is részletesen, pár metró megálló és remélem oda találok:)
Kanada egyébként nagyon nagy franc az adók tekintetében...nem akarok hülyeséget írni de mintha úgy emlékeznék, hogy olyan 50% körül van az adó...a legjobb story:) Odalépek kedden a pultoshoz a buliban, mondom neki hogy mit is szeretnék, azt mondja 8$, adok neki 10$ dollárt és várok...várok..várok de mire?!:) Ezt csak ma értettem meg....Itt állítólag az a megszokott, hogy meg sem próbálja vissza adni az aprót hiszen az majdnem természetes, hogy az övé (jár a borravaló). Állítólag nagyon sok helyen itt így megy.
Amire még oda kell figyelni, hogy az adót külön számolják fel, tehát ha elmegyek moziba és ki van írva, hogy 10$ akkor mire odaérsz a kasszához már 12$fog elkérni a pénztáros mert addigra rászámítódik az adó, azért mekkora már:)
Ma azt is mesélte a tanár, hogy ha itt elmész egy étterembe az mennyire drága és nem ismerik a turisták a rendszert és csak lesnek: Eszel 50$-ért és mikor fizetned kell akkor még rányomják az adót ami mondjuk 10$ és még akkor ugye ott van a borravaló is és a végén már 70$-nál tartasz:) A másik érdekes, hogy az adó is sok mindentől függ....a fagyin ami nem létszükséglet hanem mondjuk luxuscikk ott nagyon magas az adó, de pl egy gyerekcipőn állítólag nagyon kevés szinte nincs is.
Itt a felsőoktatásban egy félév 500$ ami a tanár szerint nem is drága, sőt....Amerikában ugye 6000$ is lehet egy félév. Persze mondtam neki, hogy Magyarországon meg ingyenes szóval nekem elég drágának hangzik az az 500$ is:)
Na de most mennem is kell, nem hoztam töltőt és le fogok merülni és egyébként is már megint hosszú lett..azért hihetetlen, hogy már 1 hete itt vagyok....csak úgy elrepül az élet.

6 megjegyzés:

  1. Tiszta vonzó ország lesz a szemükben Magyarország, lopjuk a játékokat és ingyenes a felsőoktatás. :P
    Az adó Amerikában is így működik, amikor én kint voltam, centre kiszámoltam valaminek az árát aztán néztek rám mint a hülyére, hogy mit vigyorgok már amikor inkább még pénzt kéne adnom...
    Ja, és itthon ezen a héten eddig meleg és fülledt idő volt, de elvileg mostantól meleg, fülledt és esős lesz. Csodálatos, ugye? :)

    VálaszTörlés
  2. Ja és a Vidámparkba meg menj a Bennel! ;-)

    VálaszTörlés
  3. Ugyan Orsim, ne anyagiaskodj, egyszer élsz: pénz, ékszer nem számít! :D:D:D:D:D Mondom én... ;)
    Tavaly nekem a nyaralás második napjára fogyott el az összeg, amit előzetesen rászántam (és az első nap csak estére érkeztem)... ...ehhez képest Te még tök jó vagy! :)

    VálaszTörlés
  4. "remélem a végére azért megértették, hogy nem vagyok bűnöző:)"

    khm, de az vagy:) A steal szó használata is helyénvaló volt, még jó, h nem lincseltek meg :D

    okoskodás ON

    A szerzői jog azt hiszem pont a szoftverek esetén nem szereti a másolást magáncélra se (más a helyzet az új Depeche Mode albummal pl.). Letöltés=másolás. Ja, és tölteni csak LE, FEL még véletlenül se.

    Valószínű egyébként ez csak képmutatás volt a részükről, mert fura, hogy ezen mit nem értettek, amikor a szuper USA-ban is 20% a kalózprogik aránya, máshol ennél ált csak magasabb. Kanadában meg főleg (Kínával egy kategória Kanada, torrentezés FTW). Talán szégyenlik, nem mindenki olyan tökös, mint mi magyarok, mi "csak" letöltjük a Sims3-mat, meg "csak" bliccelünk a BKV-n :)

    okoskodás OFF

    A borravalós, meg az "adót elhallgatjuk" dolog pedig a pofátlanság kategória. Jó post volt megint, thx.

    VálaszTörlés
  5. Hiszen tudod Boldi, hogy én nem herdálom el a pénzt, szép apránként de gyűjtögetem és igen most meg elszórom mindet:) de tegnap is ezen ettem magam a moziban, hogy jesszum megint elcsesztem 22$ mozira és tiszta lelkiismeretfurdalásom volt...
    mondjuk magammal szemben lehetett csak hiszen én állom a költségeket de olyan ilyesztő volt azért belegondolni ám, hogy hány de hány évet dolgoztam én ezért a semmiért:)
    Nem, nem semmiért hiszen befektetett tőke és megtérűl.... az élményről nem is beszélve.

    VálaszTörlés
  6. Ja és hogy reagáljak azért mindenre:)
    Krisztián te sem gondolhatod komolyan, hogy Ben miatt mennék vidámparkba ugye?:) Ez olyan mintha a jó pasik miatt nézném a teniszt, pedig nem.. én azért nézem mert szeretem és azért megyek vidámparkba mert azt pedig még jobban szeretem:)
    Kérlek ne hozz kellemetlen helyzetbe:))))

    Hát itt valóban képesek egyébként emberek megvenni a drága PC játékokat...nem is értem. Ma próbáltam egyébként megtudakolni mennyi a minimálbér de csak azt a választ kaptam, hogy ez attól függ, hogy mit dolgozol...hónapra pontosan nem tudta nekem megmondani a tanár de órabérben ha jól tudja akkor 8$...ez azért nem hangzik rosszul ahhoz képest, hogy nálunk kb 2,5$ sztem az átlag órabér:)

    VálaszTörlés